januari 29, 2011

RESANDET TILL THAILAND...

Det började som en hobby för 4-5 år sedan men har under åren utvecklats till en livsstil för mig. Dessutom har mitt resande blivit som en drog som inte vill släppa sitt grepp om mig, när jag kommer hem så längtar jag nästan genast tillbaka. 
Det är som om själva landet Thailand vore en magnet som ständigt lockar och pockar, jag kan inte förklara fenomenet på ett övertygande sätt så att ni kära bloggläsare förstår. Den som inte har varit i detta "paradis" kan nog aldrig förstå tjusningen.
När jag kommer hem så börjar det dra i "Thailands-tarmen" och det märkliga är att ju längre tid som går ju mera drar det, jag börjar tro att den finns en magnet där borta som är inställd på oss Svenskar, eller åtminstone på Européer i allmänhet. 

2 kommentarer:

  1. Thailand? Vad som framkommit reser Du bara till Pattaya, eller? ( eller Pattaya+Jomtien) Ger, absolut, ingen rättvis bild av Thailand, snarare tvärtom, om man säger så.....

    SvaraRadera
  2. Jag har heller aldrig sökt efter en "rättvis bild" av Thailand, jag åker bara dit på semester.

    SvaraRadera