februari 05, 2011

Rapport från Örebro Februari 5 2011

Jag och några jobbarkompisar begav oss ikväll till etablissemanget O’Learys i Örebro för att äta en bit mat och dricka några öl, men det blev inte så mycket festande för min del eftersom jag föredrar att spendera mina pengar på den förestående Thailandsresan. Restaurangen serverar god mat till ett överkomligt pris men priset på dryckerna tycker jag är en aning i överkant.
På måndag är det bara tre veckor kvar till min resa så det gäller att snåla in på slantarna, visserligen är det billigt i Thailand men kontanterna har ändå en förmåga att ta slut för fort.
Just nu är det +1,3 grader utanför mitt fönster och någon vind kan inte märkas, det mesta av snön har försvunnit tack och lov (jag avskyr snö) men ännu råder en viss halka på cykelbanorna som äventyrar mina resor till och från jobbet. I förrgår fick jag punktering på mitt bakhjul som helt abrupt blev platt, men som tur var blev det bara platt nertill så därför försökte jag cykla vidare, det visade sig vara omöjligt så igår köpte jag en ny innerslang som jag med lätthet monterade (jag har varit cykelreparatör i ett tidigare liv:-) så det innebar inga större problem att få den på plats, jag pumpade upp den med handkraft och var sen "back in business" om uttrycket tillåts.
Snart är klockan…. mycket så jag ska inte skriva mera, jag ska gå till sängs och försöka drömma om något trevligt…

22 dagar kvar...
  

1 kommentar:

  1. Har Du rest mycket i Thailand? Var eller vart brukar du resa och tillbringa Din vistelse? Reser Du också till angränsande länder i Syd-ostasien? Kul och höra lite mer. Trevlig resa!

    SvaraRadera