januari 08, 2011

STILLA TANKAR I JANUARI 2011

Minus 4,5 grader visar termometern just nu utanför mitt hus, och snön ligger tjock på oplogade cykelbanor där jag försöker ta mig fram med min gamla rostiga DBS, men här inne är det varmt och mysigt så därför klagar jag inte.
Det finns så många som klagar nuförtiden men inte jag, jag brukar säga att jag överlåter klagandet till andra personer och det menar jag verkligen. Jag kan äta mig mätt varje dag, jag har en säng att sova i, jag har tak över huvudet och jag har ett bra jobb, så vad ska jag klaga på? Jag tycker det klagas för mycket i Sveriges avlånga land nuförtiden.

Möjligtvis så skulle jag kunna klaga på det tråkiga klimatet som kallas vinter men det gör jag inte för om 52 dagar åker jag till Thailand på semester i 3 veckor. Jag har börjat räkna ner dagarna redan nu ;-)

På måndag ska jag åka till Sundsvall där jag aldrig tidigare har satt min fot, jag har blivit informerad om att staden ligger i landskapet Medelpad som jag förmodar är en del av Norrland.   

2 kommentarer:

  1. Håller med, att gnälla i tid och otid har för många blivit en vana, dvs att allt, alltid skall fungera, mat och rent vatten, tillgång till sjukvård, värme i bostaden, och sist men inte minst, alltid fint väder. En stor gåva är att vara förnöjsam, vara nöjd och belåten med det man har och sig själv. ( även om det är en rostig DBS-cykel ;-) ) Har rest en hel del i vår Värld, och då förstår man hur bra många av oss har här hemma i Svedala. Ja, Thailand är ett fantastiskt land, men tyvärr, numera alltför turistiskt, åtminstone på de vanliga "farang-tillhållen". Dock, lycka till på Din kommande resa! Ursäkta, en fråga, sign. Sneeker, vad kommer den ifrån?

    SvaraRadera
  2. Sneaker betyder "smygare" på engelska och jag smyger ju runt på internet ibland och tyckte att namnet sneaker skulle passa mig, men det visade sig att det finns många som kallar sig sneaker på nätet.

    För ca 9 år sedan träffade jag en kvinna från Usa och frågade henne om stavningen "Sneeker" och hon sa att det betyder samma sak som sneaker, så då bestämde jag mig för att använda den stavningen, och så fick det bli.

    Ja nu vet du hur det ligger till.

    SvaraRadera