januari 01, 2011

DEN FÖRSTA DAGEN ÅR 2011

Den sista dagen började med att jag besökte herr...    nja jag vill inte skriva hans namn ännu efter som han inte har godkänt att jag nämner honom här på bloggen, men Frank låter som ett bra namn som jag kan använda.

Nåja vi hade en trevlig afton med god mat och underhållning fick vi via film i egenskap av herr Åsa-Nisse när det ska bära sta med krusiduller och ett som annat.

Vi samtalade en hel del om livets mening men jag tror inte att vi kom fram till någon lösning, så vi får nog återkomma senare när det gäller detta spörsmål.

Frank lät mig under kvällen få ta del av en hel del oväntade smällar som verkade komma från hans akterkastell, om det var någon form av nyårssmällare vet jag inte, men dessa krevader kom mycket oväntade liksom den doft som de efterlämnade sig. 

Stora Mellösa heter den ort som jag besökte denna nyårsafton, den ligger i östra delarna av Närke och det är även där jag är född och uppvuxen.

1 kommentar:

  1. Jag befann mig på samma tillställning som herrn. Men jag måste ha missat det knallar och skott som drogs av runt knuten. Dock tvivlar jag inte en sekund på att dessa "puffar" var av mindre sedervänlig karaktär. Jag har mina erfarenhter om dem. Men till saken, tack för en trevlig kväll med god mat och gott i glaset.
    Trevlig fortsättning tillönskar jag dig, Sneeker!
    MVH/ Matesson

    SvaraRadera