juli 16, 2013

United Kingdom

Idag är det inte fullt så varmt som igår, men ändå svettas jag en hel del när jag vandrar längs de många och långa gatorna, jag har inte sett någon termometer idag men jag gissar på 25-27 grader ungefär. Hur är det i Sverige då? Har ni det lika varmt där?

Det blir mycket åkande i tunnelbanan "the tube" och där nere är det många gånger varmare än på gatorna (puh) Den station jag brukar åka från heter Maida Vale och därifrån tar det ca. 10-15 minuter till centrum. Här är en bild på stationen:



Jag tog även ett par bilder nerifrån själva tunneln vid Maida Vale
Här väntar vi på tåget

Och här kommer det inrusande med en farlig fart. 

Man blir lite törstig av att promenera långa sträckor i värmen, och då smakar det gott med en kall öl som vederkvicker både kropp och själ. Det är ganska gott om pubar som tur är.



Här kommer några fler bilder på olika objekt.


Det här är ingången till China Town


I England verkar man fortfarande skicka "snigelpost" det håller vi väl inte på med i Sverige längre?
Nå ja här är en brevlåda som i London kallas "Pillarbox"








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar