juli 06, 2013

Litteraturens klassiker.

Jag har på senare tid försökt köpa och läsa några av litteraturens klassiker, men än så länge har jag inte ”betat av” så många som jag skulle önska. För någon vecka sedan beställde jag ett par böcker på nätet och igår anlände de till min bostad.
Det är: Franz Kafkas mest kända bok som heter ”Processen” 



Romanen handlar om Josef K. som vaknar upp en morgon och häktas utan att få reda på orsaken eller vilket brott han anklagas för. I boken får vi följa Josef K.:s väg genom labyrinterna i domstolarna och det absurda rättssystemet. 


Sen är det en bok som genom många decennier har orsakat  protester och skriverier i media, en bok som de flesta har hört talas om men få, liksom jag inte har läst. En bok som under lång tid var förbjuden i många länder.
Den heter: ”Mein Kampf” och är skriven av Adolf Hitler. 
Så här ser den ut:





Jag vill nämna i förbifarten att jag varken är nazist, rasist eller främlingsfientlig. Jag ska läsa denna bok för att om möjligt lära mig något om vad Hitler var för en person och vad som fick honom att utföra de hemska handlingar som han gjorde

_______________________________________________________________________



AVOKADO

Min avokado trivs bra på balkongen, se här så stor den har blivit i sommar. Ny jord fick den runt sina rötter i mitten på maj, det är kanske därför den växer så det knakar i krukan.





En vecka kvar till min "Brittiska resa"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar