juli 18, 2013

Great Britain

Det verkar som om jag valde fel årstid att besöka London, det är ju så varmt så att hälften vore nog. Men det är inte bara värmen som är problem, nu i mitten på juli är alla museer och övriga sevärdheter överfulla med turister från världens alla hörn. Nej det bästa är nog att åka hit på våren eller hösten.

I går tog jag en tripp till de berömda stenarna i Stonehenge som ligger i Wiltshire, ungefär 12 km nordväst om Salisbury.
Jag tog tåget från Waterloo station till Salisbury, Waterloo är en mycket stor knutpunkt som ni kan se på bilderna.




Efter en dryg timma kom jag fram till Salisbury som är en pittoresk stad med en imponerande katedral, staden genomkorsas av floden Avon som jag också fick med på bild samt en av dess innevånare. Innan jag tog bussen till Stonehenge avnjöt jag en måltid på den lokala krogen.

Här kommer en massa bilder men jag orkar inte skriva nåt till varje bild, ni får tänka lite själva.

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar