juli 17, 2013

Dinga Linga Lena

Pugh Rogefeldt 



Dagen som igår 
Gav ett minne kvar 
Och en tingeling souvenir 

Dinga linga Lena som är femton år 
Sade stopp, vet du vad det blir 
Om jag gör precis som du vill att jag ska 
Det blir skönaste grejen idag 

Dinga linga Lena 
Du gör det som en flicka ska 
Dinga linga Lena 
Vem lärde dig att leka bra 

Dagen som idag 
Är en regning dag 
Ja, en dag som är bra att ha 
Här sitter jag och flummar 
In I tankarna 
Är det synd eller bra 
Att flickan försvann 
Som var min igår 
Utan minsta betydande spår 

Dinga linga Lena 
Du rusar lika fort som jag 
Dinga linga Lena 
Tänker du på mig idag 

Utan att ta på mig 
Går jag ner igen 
Och det regnar på hår och jeans 
Jag suger mig till plugget Getingen 
Där jag tror hon går och finns 
Jag stannar vid kanten av skolgården 
När det ringer och alla går hem 

Dinga linga Lena som är femton år 
Går förbi min och jag säger "Hej" 
Jag vill bara fråga om hon minns igår 
Och att hon är min hemliga tjej 
Men hon går förbi som om jag vore luft 
Och hon dras mot ett nytt äventyr 

Dagen som igår 
Gav ett minne kvar 
Och en tingeling souvenir 

Dinga linga Lena som är femton år 
Sade stopp, vet du vad det blir 
Om jag gör precis som du vill att jag ska 
Det blir skönaste grejen idag 

Dinga linga Lena 
Vet mamma vad som försiggår 
Dinga linga Lena 
Vet pappa vad du tar och får 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar