juli 15, 2013

London juli 15 2013

Hej!

Jag befinner mig just nu i den Brittiska huvudstaden och har idag varit på vandring i de centrala delarna, jag har vandrat så mycket att jag har fått ont i fötterna. Det är mycket varmt här nu, uppåt 28-29 grader och strålande solsken. På onsdag eller torsdag tänker jag försöka bege mig till det berömda Stonehenge som är ett bronsåldersbyggnadsverk i sydvästra England. Har även funderingar på att besöka katedralen i Salisbury som ligger  i närheten.

Här kommer ett par bilder från dagens lååånga och varma promenad.
Piccadilly Circus 


London Eye vid Themsen 

(klicka på bilderna så blir dom jättestora ;-)

Hotellet jag bor på ligger på Shirland road i ett område som kallas Little Venice, standarden är inte av högsta kvalitet men det är ju som alltid, man får vad man betalar för.



2 kommentarer:

  1. Styckjunkare Rudolf af Småspik15 juli 2013 kl. 21:25

    Förmodar att Generalen själv i egen hög person, medföljer som ressällskap åt herr Sneeker, kanske som militär rådgivare, om nu sådana ting kommer att dryftas under besöket i England. Ugår givetvis ifrån att Generalen ej bor så påvert som herr Sneeker, utan att en våning, modell större, står till hans förfogande på Buckingham Palace. Hälsa Bettan, vet ja!

    SvaraRadera
  2. Bäste Herr Styckjunkare, Generalen är inte med på denna resa och detta beror till stor del på att hans hustru Agata är en smula indisponibel för närvarande så den gode Generalen valde att stanna hemma, men det klart det var ju en stor nesa för honom eftersom han hade sett fram mycket åt att få träffa drottning efter så många år, de umgicks nämligen ganska flitigt under 50-talet.

    SvaraRadera