juli 07, 2013

STÅLSPIKENS BLOGG?


I mitten på maj dryftade jag frågan om att Herr von Stålspik skulle föräras med en egen blogg.
Jag samtalade med generalen för ett par veckor sedan om hans eventuella framträdande på internet och en möjlig blogg, och detta är de svar jag fick under den intervjun:

Vad skulle Generalen säga om att få vara ägare och innehavare av en egen blogg?

Va fals? Skulle jag uppträda som någon slags intervjuoffer på internet, vaba?

Nej det skulle mera vara som ett forum för Generalens åsikter och hans erfarenheter inom hans tidigare militära utbildning.

För tusan hakar, som en Casanova på dekis då? Nej fi dong för dylika spektakel. 

Men det skulle ju vara uppmuntrande för de rekryter som för närvarande går på utbildning inom det militära.    

Nej min själ detta låter sig icke göras enär jag ständigt grubblar över tankar angående internets vara eller icke vara.

Nu förstår jag nog inte riktigt… internets vara eller inte var… Kan Generalen förtydliga tack!

För bövelen karl, internet är ett flyktigt medium i all sin glans och stolthet, och genom erfarenhet så vet ju alla att det goda bara varar en kort tid, han vill väl för bövelen inte påstå att internet varar för evigt? Va ba?  

Nej det vill jag inte påstå. Men jag tycker nog att General von Stålspik borde ha en egen blogg i alla fall. Han är ju en person med stor dignitet och förmåga. 

Ja min själ det ligger ju mycket i det han säger här, och jag ska fundera på på vad han framför gubevars. Men jag lovar inget bestämt vad det anbelangar. Verkställ!




1 kommentar:

  1. Korpral Gifting jr7 juli 2013 kl. 22:42

    Orsa kompani lovade ej heller något bestämt , ha det i åtanke herr General.

    SvaraRadera