april 30, 2013

Ständigt denna Stålspik



Har Generalen några planer inför den stundande sommaren i år?

Nej det blir väl som vanligt att tjänstgöra inom regementet och ta hand om det klientel som försvarsmakten anser hör hemma där.

Vad menar Generalen med ”klientel”?

Ja det kan jag berätta för min gunstig junker, vad jag menar med  klientel är alla dessa kronvrak och simulanter som går och hasar på kaserngården och inte utför någon vettig syssla för bövelen.

Ja men någonting gör dom väl i alla fall?

Ja för tusan hakar de gör något, de drar benen efter sig som en hoper överviktiga svin.

Är inte Generalen lite väl hård i sina slutsatser om dessa människor?

Nej fi dong, det gäller att inte knussla med detta klientel, då kan det sluta som i slaget vid Lützen.

Ja men slaget vid Lützen var väl 1632, vad har det med dagens militärer att göra?

Va fals? Spelar ingen roll när det var, samma disciplin gäller även i våra dagar.

Men ska Generalen ha någon semester i år då?

Ja det blir väl som vanligt en resa till Frankrike i sommar, min hustru gillar det inte men går ändå med på detta.

Ska herrskapet måntro träffa Herr Isidor af Dragkula under eran vistelse i Frankrike?

Nej min själ inte i år, han och hans hustru Godinka ska visst åka till Sydamerika om jag är rätt informerad.

Då blir det kanske huvudstaden Paris som lockar herrskapet?

Nej för bövelen, vi ämnar besöka de sydvästra delarna som kallas Bayonne, där finns på min ära även ett gott vindistrikt som heter Madiran, vars viner jag är mycket förtjust i. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar