april 30, 2013

Alternativt valborgsmässofirande.

I kväll har jag varit till restaurang Cupolen och "smörjt kråset" med en god pepparbiff med tillhörande attiraljer, bestående av pommes frites, rödlök och färsk timjan. Till detta drack jag ett gott rödvin som smakade mycket gott i mitt övre gomsegel. Innehavarna av etablissemanget i fråga är som vanligt trevliga, jag träffade även under min vistelse en gammal kompis som heter Jack Daniels och vi kom som vanligt mycket bra överens. Här kommer en bild av restaurangen, men den kanske inte är så bra.


På min väg hemåt så passerade jag den världsberömda fontänen i Haga centrum som har fått många ögon att bli fuktiga. Men nu vid denna tidpunkt på året så sprutar den inte fullt så livligt som i juli/augusti, den sprutar för övrigt inte nån ting just nu.


Nåja... jag vandrade vidare mot hemmets trygga vrå, och vad stöter jag på då? Jo dess vackra blommor som i sig är ett vårtecken om något. Vad kan det vara för växter, kan det vara krokus, tulpan eller vårlök? Jag vet inte efter som mina kunskaper när det gäller flora och fauna är mycket begränsade. Kan det vara vitsippa, tussilago eller kirskål? Påsklilja eller Jungfru Marie nycklar? vad vet jag...


Många frågor? Ja jag vet, men om ni kära bloggläsare kan svara på dessa frågor om blomstren så blir jag nog lite glad igen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar