maj 04, 2013

Sladd-driven gräsklippare.

Jag har idag besökt min lilla moder ute på landet och hjälpt henne klippa årets första gräs, men det är svårhanterliga maskiner dessa gräsklippare som drivs av el, miljövänliga? jo då men krångligt med denna långa sladd som lätt blir avklippt. Dessutom måste uppsamlingsbehållaren med jämna mellanrum tömmas på sitt innehåll.

Här kommer några bilder på mitt tuktande av den gräsbevuxna gröna mattan. Sist kommer en bild på några vackra blommor som växte i utkanten av trädgården.














En trevlig liten film lägger jag in här på slutet, håll tillgodo gott folk.





Rowan Atkinson, Pixie Lott och Nick Mohammed

2 kommentarer:

  1. Löjtnant Fläder4 maj 2013 kl. 21:40

    Hoppas General Stålspik ser detta roliga klipp, kommer att muntra upp den gamle "sparvhöken" Ha,Ha!!

    SvaraRadera
  2. General Rufus von Stålspik4 maj 2013 kl. 22:41

    För tusan hakar min bäste Löjtnant Fläder, kallar han en General för "sparvhök" detta tolereras icke på min ära. En man inom officerskåren kräver respekt från underlydande och därmed basta.
    Jag har ju också varit löjtnant en gång i tiden och då fick man för bövelen stå i givakt och endast öppna munnen när man blev tilltalad av överordnad befälsperson. Men fi dong, jag har förstått att det råder andra regler nuförtiden inom försvaret, va ba?

    SvaraRadera