maj 17, 2013

Ny blogg?

Jag funderar på om inte min käre kamrat och alter ego von Stålspik skulle behöva en egen blogg där han kan ventilera sina kontroversiella åsikter. Han har ju genom åren förekommit ganska ofta i min blogg med sina putslustiga kommentarer som han fäller i samband med intervjuerna. Så frågan är: Borde han kanske ha en egen blogg? Vad tycker ni kära bloggläsare om det, tycker ni att jag ska låta General Rufus von Stålspik få en egen blogg, eller tycker ni kanske att han gott kan stanna kvar i "thailandstankar"?

2 kommentarer:

  1. Det är klart som korvspad, att Generalen skall föräras med en egen blogg. Något att visa upp på officersmässen, för undersåtar och annat löst manskap, både i kök, bivack, slott och koja. Men, givetvis skall Generalen ha en skrivkarl, som skall nedteckna Generalens tankar och åsikter,givetvis i förväg noga beprövat och godkänt av General Rufus von Stålspik. Som personlig handskrivare föreslås härmed Owe i Örebro. Klart slut!

    SvaraRadera
  2. Bästa Kapten Åska. Det var mycket intressant att få ta del av dina synpunkter rörande generalens eventuella blogg. Jag skall i morgon försöka få kontakt med generalen och fråga honom hur han ställer sig till en egen blogg. Generalen är ju mycket inovativ och mycket positiv till nya idéer, dessutom är han van vid internets möjligheter att få framföra sina åsikter. Jag tror nog att han kommer att bifalla detta förslag. Men man vet ju aldrig med Herr von Stålspik, han har ju många gånger förr satt sig på "tvären" om uttrycket tillåts

    SvaraRadera