november 16, 2012

SAS?

När jag åker till Thailand brukar jag flyga med Thai airways, men när jag den här gången bokade biljett så såg jag att dom var ca. 4000 kronor dyrare än sas, så därför valde jag detta pålitliga skandinaviska flygbolag...? Men nu verkar det som om jag får ångra min snålhet. Ja dom har visserligen inte gått i konkurs än men det är väl bara en tidsfråga tyvärr. hoppas dom (väntar) till jag har kommit hem i januari :-)

Nu när jag ändå är inne och skriver på bloggen så är det väll lika bra jag tar och presenterar:


ROCKENS ROLL 8 



Jerry Lee Lewis


Jerry Lee Lewis, född 29 september 1935 i Ferriday, Louisiana.
Lewis växte upp vid floden Natchez tillsammans med sina kusiner Mickey Gilley och Jimmy Lee Swaggart (senare känd TV-predikant). Jerry började spela piano hemma hos sin släkting Lee Calhoun, där han lärde sig spela "Stilla natt" i sin egen boogie woogie-version. Hans föräldrar köpte ett Starck Upright Piano till sin 8-årige son. På det lärde han sig spela de flesta låtar som spelades under 1940-talet och 1950-talet. I en intervju 1993 sa han att han satt 5-7 timmar om dagen vid pianot tills han var 21 år gammal, då han slog igenom med hitlåten Crazy Arms och sin egen End of the Road.

Jerry Lee Lewis är rock'n'rollens vilde som förkroppsligar de mest våghalsiga och livfulla impulser. Den pianodunkande rockaren kombinerar en vildsint, boogie-woogieliknande stil, där han spelar med både fingrar, fötter, armbågar, med en busig ohämmad sång i hittar som "Whole Lotta Shakin' Goin' On", "Great Balls of Fire" och "High school confidential" som kom 1958. Det året kom även låten "Breathless" som blev den sista låt som Jerry Lee fick en hit med på 1950-talet.



I said come on over baby, a-whole lot-ta shakin' goin' on
Yeah I said come on over baby, a-whole lot-ta shakin' goin' on
Well we ain't fakin', a-whole lot-ta shakin' goin' on

Mmm, I said come on over baby, we got chickens in the barn
Whose barn, what barn, my barn
I said come on over baby, we got the bull by the horns
Yeah, we ain't fakin', a-whole lot-ta shakin' goin' on

Well, I said shake baby, shake
I said shake, baby shake now
I said shake it baby, shake
I said shake it baby, shake
We ain't fakin', a-whole lot-ta shakin' goin' on

Well, I said come on over baby, a-whole lot-ta shakin' goin' on
I said come on over baby, a-whole lot-ta shakin' goin' on
We ain't fakin', a-whole lot-ta shakin' goin' on

Well my mom-mom-mom, I said shake baby, shake
I said shake baby, shake it
I said shake baby, shake all right
I said shake baby, shake
We ain't fakin', a-whole lot-ta shakin' goin' on

Easy now

I said shake baby, shake
I said shake, baby shake now
I said shake it baby, shake uh huh
I said shake it baby, shake, bop bop
We ain't fakin', a-whole lot-ta shakin' goin' on
Yeh,


I said shake baby, shake
I said shake baby, shake
We ain't fakin', a-whole lot-ta shakin' goin' on.



29 dagar kvar. om det nu blir någon resa...

2 kommentarer:

  1. Norwegian börjar trafikera Bangkok ( och New York ) direktflyg från Sto/Arlanda med nya planet 787, skall bli mycket prisvärda biljetter. Själv kommer jag att boka till NY. Värt att kolla.

    SvaraRadera
  2. Innehavaren av bloggen17 november 2012 kl. 12:23

    Ja jag har också sett det, men dom börjar först nästa år med flygningar Arlanda/Bangkok. Så min nästa resa till Thailand kanske blir med Norwegian.

    SvaraRadera