november 02, 2012

NOVEMBERNATT I ÖREBRO 2012


Natten kommer sakta krypande och smyger sig helt obemärkt in i min bostad som en dunkel skugga, jag vet inget, jag känner inget, jag anar inte ens att den är på väg. Här sitter jag pigg och glad vid min glimmande dataskärm och förstår inte vad som är på väg att hända, att det blir natt är som en utopi i min värld just nu, den finns inte, den existerar inte alls. Men ändå knackar den på min axel som en vilsegången och ovälkommen gäst i novembermörkret och försöker locka mig mot sängens ombonade värme. Nattens skugga lägger sina tunga vingar över mitt sinne, och jag kan inte längre stå emot dess enträgna pockanden, jag faller för dess övertalningsförmåga och för den lockande charmen som den sen länge är en mästare på att utöva.

GOD NATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar