september 16, 2016

Thailand i Januari

Jo det blir en resa till Thailand i januari nästa år, "man ska boka tidigt för då får man bättre pris" är det många som säger. 
Jag bokade i början på Augusti men om det blev ett lägre pris är jag tveksam till, i så fall är det marginellt (plus minus 4-500:-) 

Jag flyger nästan alltid direktflyg (Thai airways) för jag avskyr att sitta och vänta på någon flygplats i 
Långtbortistan i flera timmar.

Januari är en bra månad att åka på, då är det kallt i Sverige och lagom varmt i Thailand (25-30 grader) nackdelen är att det råder högsäsong då och hotellrummen kan vara något dyrare. Men jag hittade ett guesthouse för 260:- natten, överkomligt tycker jag.

Som vanligt ska jag bo i Jomtien Beach som ligger strax söder om Pattaya, men det blir nog även en tur till Bangkok som ligger 13-14 mil bort.

Jomtien Beach


Pattaya


Bangkok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar