juni 09, 2012

GENERAL RUFUS VON STÅLSPIK 9/6 2012


Herr Stålspik har vissa åsikter angående denna blogg som han här vill ventilera, varsågod Herr Stålspik ordet är fritt.
     
·       
           För det första vill jag ifrågasätta Herr Sneekers resor till Thailand, det har på senare tid kommit till min kännedom att det pågår en viss verksamhet i det landet som icke är rumsren om uttrycket tillåts.

·         Jag förstår nog inte riktigt vad Generalen åsyftar, är det måntro hygienen som han menar?

·         Hygienen? Nej för bövelen karl, det är de lättklädda damerna som försöker locka varje individ av manskön som jag avser.

·         Tyvärr känner jag nog inte till detta.

·         Nej han känner inte till, men att odla avokado och uppföra sig som en kärring det känner han för tusan till, va ba?

·         Ja men… avokadon har jag ju själv planterat och…

·         Och va då?  Nej fi dong för karlar som ägnar sig åt plantor och dylikt strunt.

·         Jo men det är ganska intressant att följa en växt från frö till planta.

·         Patrasket ägnar sig åt dylika nöjen, en karl dricker brännvin och spottar snus på min ära.

·         Ja men det är …

·         För bövelen karl stå i enskild ställning när ni tilltalar en befälsperson. 

          Vad menar Generalen med att tala så till en skald? Har jag då inte rätt till min personliga åsikt?
          
          Vad ända in i helskotta, tar han sig ton mot en General från Svea livgarde, va fals?  Detta tolereras icke   på min ära.



2 kommentarer:

  1. Fältväbel Urho af Kareleniemi12 juni 2012 kl. 21:44

    Såja, söta bror Rufus, ta nu inte i så ränseln spricker. Minns i vår ungdom, bataljerna vid Poltava och Narva, mittåt, det var ett annat århundrande, nåja, kanske det var mot rödgardisterna, de förbannande bolsjevikerna, ja,ja minnet sviker understundom, men huruvida söta bror och undertecknad, smet från både bivack och vakt, för att besöka undersköna damer,ja,jo, det var under fältmässiga förhållanden, fältbordell, hette det visst. Rufus var riktigt het på gröten, ha,ha! Så för bövelen, beskyll nu inte den här unge mannen, herr Sneeker, för att vilja förlusta sig på östlig front. Spotta snus och dricka brännvin,javisst, men Rufus var allt bra förtjust i sina små apelträd, där han som liten korgosse, en gång sådde ett par frön strax bakom fältpastorns utedass. Skål på dig Rufus!

    SvaraRadera
  2. General Rufus von Stålspik15 juni 2012 kl. 23:19

    Min ränsel spricker inte i första taget ska han veta, men vad är det för gallimatias han Fältväbeln skriver? bataljerna vid Poltava och Narva? nu är han väl ändå ute och cyklar om uttrycket tillåts.
    Jag är general vid Svea livgarde och vill icke höra mera av detta sammelsurium i framtiden, uppfattat!! Verkställ!

    SvaraRadera