juni 29, 2012

Äntligen semester!

Från och med måndagen den 2 juli har jag två veckors semester som jag försökte fira idag genom att ta ett glas whisky på det närbelägna etablissemanget, så här ser det glaset ut:
Om jag ska vara ärlig så var smaken på den whiskyn ganska medioker, för det var en "blended" och jag tycker ju mera om "single malt" Men priset var inte mediokert för det kostade "skjortan" om uttrycket tillåts, jag blir förbannad när jag får betala 94:- för en 6a whisky.




Bara 50 meter från min bostad finns det en park som på fotot ser ut som en riktig skog med allt vad det innebär.


Där parkerade jag min cykel för att ta en närmare titt på flora och fauna.



Det finns även en stor öppen plan där ungdomarna pläga spela fotboll och andra därtill hörande bollspel av allehanda slag.



Min lilla avokadoplanta mår bra, nu kommer det något i toppen som jag hoppas är en fruktställning, men jag vet inte säkert.


Den trivs bra tillsammans med en utländsk planta som min mor plockade upp i Vitryssland för många år sedan. Jag vet inte vad den heter men den trivs i alla fall bra hos mig.

Frågor på det?

2 kommentarer:

  1. Skall herr Sneeker göra en resa till Pattaya, Thailand,på sin juli-semester, eller blir det en cykeltur ut i den vackra svenska sommaren? Förresten, cyklar herr Sneeker på en damcykel? Vad är det för karlatag?

    SvaraRadera
  2. Ja Herr Sneeker cyklar på en damcykel nu mera, fråga mig inte varför för det vet jag inte riktigt säkert. Jo det var så här: min gamla cykel som var en herr cykel och som hade sett bättre dagar behövde skrotas och då hade en av mina jobbarkompisar en cykel till salu, och det råkade vara en damcykel till ett överkomligt pris så jag "slog till" Men vid min ålder spelar det väl inte så stor roll vad man trampar på, huvudsaken är väl att det går framåt.
    Thailand resorna får vänta en smula, jag ämnar bege mig upp till Östersund i nästa vecka för att hälsa på min kamrat Lars som bor där av någon anledning. Kanske det blir Thailand i december, vem vet.

    Ytterligare frågor på det?

    SvaraRadera