juni 01, 2011

Första sommardagen 2011

Jag tog en sväng med cykeln in till centrum för att inhandla vissa förnödenheter i kväll, när jag åkte hem tog jag vägen genom en skogsdunge där fåglarna kvittrade och försommarblomstren stod utslagna. Jag stannade och tog några bilder på de fagra blommorna som jag nu i kväll presenterar för er. 

Surtopp tror jag den här heter.

Smörblomma kallas den här. 

Jag kommer inte ihåg vad den här heter.

Hagtornsblommor är jag nästan säker på att detta är.


Nu är det bara 86 dagar kvar...;-)

2 kommentarer:

  1. Uppriktigt, hur mycket pengar lägger Du ned på Dina resor till Pattaya/Thailand? Jag menar då flyg + hotellkostnad. En dyr hobby kan tyckas, men att ha en gammal, rostig bil kostar också,det kan jag intyga. Kanske säljer jag bilen och reser i stället till Thailand. ( ev. då Pattaya )Kul om Du vill svara.

    SvaraRadera
  2. Hej Lena!
    Hur mycket pengar jag lägger ner på mina resor till Thailand kan jag naturligtvis inte avslöja på en offentlig blogg som du kanske förstår, men att det blir många kronor per år det förstår väl alla. Dyr hobby? Svar: Ja det är en mycket dyr hobby men det är å andra sidan den enda hobby jag har numera. På tal om bilar så kan jag berätta att gamla amerikanska bilar med V8 under huven var en av mina tidigare hobbies som jag nu har övergett tack vare Thailandsresorna.
    Men ännu får jag "gåshud" när jag hör ljudet från en äkta V8, och helst ska det vara en Chevrolet som är mitt favoritmärke.

    SvaraRadera