juni 14, 2013

If you're tired of London you're tired of life.

Jag håller på och planerar inför min Englandsresa som ska gå av stapeln om en månad, det är inte lika mycket att tänka på som inför en resa till Thailand men ändå är det en hel del som surrar i skallen.

De engelska vägguttagen har tre stift av någon anledning, (jag antar att det tredje är jord) så där för har jag idag inköpt en slags adapter som ser ut så här:





En bra guide över London är också bra att ha.


Den här innehåller både karta och tips.




Inför min första Brittiska resa anno 1987 köpte jag denna lilla bok, men jag antar att den inte är aktuell nu för tiden. Men däremot är ju författaren mycket känd;-)








2 kommentarer:

  1. Fältväbel Konrad Flundra15 juni 2013 kl. 22:36

    Undrar, sa Flundra, när får Överste Stålspik sin efterlängtade egna blogg? Tiden går, men von Stålspik består.

    SvaraRadera
  2. Det där är en sak som jag också undrar över, varje gång jag för saken på tal så kommer han med undanflykter. Han är för övrigt General vill jag nämna i förbifarten.

    SvaraRadera