oktober 07, 2012

MÅNGA DAGAR KVAR


Det är idag 69 dagar kvar innan jag kan åka till Thailand igen, och det blir som vanligt att vänta och vänta och vänt...
Utanför mitt fönster lägger sig dimman till rätta över buskar och träd som ett fuktigt och tätt täcke och termometern visar på 5,1 grader denna lördagskväll...   jag skulle tro att det är något varmare i Thailand just nu.
I går när jag cyklade till jobbet så var det bara 2,5 grader ute och jag fick ta på mig vantarna för att inte frysa fingrarna av mig, ska det vara så i början på oktober? Är det så? ska det vara på det sättet? jag bara frågar...
Brukar inte oktober vara en ganska mild och trevlig höstmånad? (frågor utan svar)

Min kompis Lasse i Östersund brukar säga: "När man väl har bokat biljett till Thailand så går tiden så fort"  Men det håller jag inte med om, när jag väl har bokat resan så börjar dagarna gå så sakta så sakta, denna väntan gör att jag blir sjuk (psykiskt) i hela kroppen. 
Varje vecka tänker jag: Nu måste jag börja packa väskan, men sen tittar jag på biljetten och ser att det ännu är över 2 månader kvar. Frustrerande och psykiskt påfrestande är det tycker jag. Men jag står ut tack vare att jag har varit med om samma sak förr många gånger.
Lasse är liksom jag en ”gammal” Thailandsresenär och i år tänker vi fira jul tillsammans där.
Jag har aldrig varit i Thailand över jul och nyår så det blir en helt ny upplevelse för mig, jag hoppas det blir bättre än i Sverige och att jag slipper snö och minusgrader;-) 

30 grader i december....yehaaaa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar