september 13, 2012

Förkylning i September.

Jag har drabbats av en höstförkylning med allt vad det innebär, snuva, ont i halsen och feber. Så nu sitter jag här i mitt enkla hem i västra Örebro och hostar, nyser, fräser och harklar mig. Ännu har jag inte drabbats av yrsel och desorientering men det är väl bara en tidsfråga med tanke på mitt usla tillstånd. 
I förra veckan hittade jag ett ekollon som jag tog med hem och planterade i en kruka med jord, jag vet inte om sådana går att driva upp i kruka men jag gör ett försök i alla fall, så här ser det ut:


När jag i mars planterade en avokado kärna så trodde jag inte det skulle bli något, men se här vad det har blitt  (blitt? skriver man så?) 


För övrigt så är det bara "Thailandstankar" i huvudet på mig just nu, för jag har ju bokat en dyr flygbiljett och fixat ett billigt hotellrum, nu är det bara att vänta och vänta.
Så här många dagar måste jag vänta:
92


1 kommentar: